Big Screen Awards 2019

For andre året på rad ble Big Screen Awards avholdt. Dette er en prisutdeling som har et formål om å hedre de beste reklamekampanjene på kino i Norge. Prisutdelingen fant sted 30. januar på Vika kino i Oslo. Et flott show ledet av konferansier Lars Berrum.



Sammen med Media Direct Norge ønsker vi i CAPA å vise frem kino som det viktige og kreative mediumet det er.

Det var Telenor med filmen «Nettslett» som gikk helt til topps i klassen for beste riksdekkende reklamefilm vist på kino i 2019, mens Franzefoss seiret i klassen for lokal reklamefilm. Kampanjen «Et Mareritt» fra Ung i Trafikken vant kategorien beste kreative bruk av kino, og Rema 1000 med filmen «Doffen har daua 2019» vant Kinopublikummets favoritt. Til slutt ble Thon Hotels Årets nykommer. 

 «Høy kvalitet og stor innholdsmessig bredde. Det er noen av stikkordene her. Ikke bare er det reklamefilmer av svært høy kvalitet. Det er også filmer som kommuniserer godt i kinomiljøet», fortalte Jarle Thalberg, juryleder og mediedirektør i GroupM.


Vinnerne av Big Screen Awards 2019:

Beste film - riks

Telenor «Nettslett»

Beste film - lokal

Franzefoss «Det er ikke bråk» 

Kinopublikummets favoritt

Rema 1000 «Doffen har daua 2019»

Beste Kreative Bruk av Kino

Ung i Trafikken - Ingen venner å miste «Et Mareritt»

Årets nykommer

Thon Hotels



KONTAKT OSS
undefined