Sølvfilm Q3 til Norwegian

«America – Just Like The Movies» er kåret til den beste kinoreklamen i det tredje kvartalet i 2017

Seks filmer var med i finaleheatet om den tredje Sølvfilmen i 2017: «It’s a hard knock life» fra Tine Melk av TRY, «America – Just Like The Movies» fra Norwegian av TRY, KSL Matmerke med «Nyt Norge» av Geelmuyden Kiese, Avinor med «Hele Norges flyplass» av Geelmuyden Kiese, IKEA med «La livet ditt innrede stua» av IKEA Creative Hub, Malmö og Talkmore-filmen «Det koster så lite #7» av TRY.

– Norwegian er på riktig kurs

Ifølge juryen er Norwegian på riktig kurs, også når det gjelder reklamefilm: «Med sin «America – Just Like The Movies» sjarmerer flyselskapet, og skaper reiseglede. Den skaper drømmer, og den gir forventninger om flotte opplevelser. Og reklamebyrå samt produksjonsselskap har gjort et solid håndverk fra A til Å», sies det i jurybegrunnelsen

Juryen bemerker i tillegg: «Morsomt er det også å se at Norwegian satser på å bygge verdier og assosiasjoner utover pris som virkemiddel i sin kommunikasjon».

Det er TRY som er byrået bak, med teamet Camilla BjørnhaugPreben Moan, Susanne HovdaMarius AasenTrond SandøAnja Sandberg Nordbø og Kristin Berg. Bacon står bak filmproduksjonen og regien er ved Bart Timmer.

Kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame står bak kåringen, som kulminerer i Gullfilmen på nyåret. Den første av årets Sølvfilmer i 2017 gikk til Forsvarets «Noe mer enn en utdanning» av TRY, nr. to til «The Kid» av Kitchen for Statens Vegvesen. 

Link til sak hos Kreativt Forum her.