HOLD skaper engasjement for kinogjengeren

Den norske appen HOLD ble lansert i England mars 2018, hvor den raskt ble integrert i kinobransjen med både en attraktiv målgruppe og en unik produktportefølje. Nå er CAPA klare for å integrere appen inn i kinoopplevelsen. 

– HOLD er et spennende selskap med unge gründere som er både dedikerte og profesjonelle. Jeg er imponert over hvor mye de har fått til på kort tid, og ønsket om å endre våre mobilvaner er både ambisiøst og svært nødvendig, forteller administrerende direktør Jan Tore Kristiansen i en tidligere pressemelding.

Appen oppfordrer brukeren sin til å legge fra seg telefonen, her gir de ut poeng hvert 20 minutt – poengene kan byttes mot eksklusive gratisprodukter eller delta i konkurranser fra partnerne.

Kjapt etter lanseringen i England gikk den engelske kinokjeden Vue inn i et samarbeid med HOLD. De ønsket å bli den prefererte kinokjeden. Ved å legge fra deg telefonen i to timer hadde du spart opp nok poeng til å få en gratis popcorn eller et tilbud på kinobillett. 

Hele 90% var veldig fornøyde med tilbudet, og så mye som 70% sa de ikke hadde dratt på kino eller at de hadde valgt en annen kjede enn Vue hvis ikke tilbudet eksisterte. Samtidig så dem at brukerne som benyttet seg av tilbudet kjøpte mer per besøk.

(Sitat oversatt red.adm) 

– Vi verdsetter å utforske nye og innovative måter og skape dialog med vårt publikum, og et samarbeid med Hold skaper en relasjon til våre kunder på en måte som tradisjonelle markedskanaler ikke kan, forteller Vue om partnerskapet. 

Før lanseringen av «Rive-Rolf krasjer internett» ønsket Disney i England å skape engasjement rundt filmen. Derfor gikk de inn i et samarbeid med HOLD som tilpasset deler av appen til filmen, fra hovedskjerm til markedsplass som ga Disney eierskap til målgruppen. Brukere ble utfordret og kunne blant annet vinne billetter til verdenspremieren i London. 

Over 183 millioner minutter ble investert i filmen og mer enn 75 000 deltok i konkurransen. Etter suksessen fra samarbeidet har alle Disneyfilmene blitt lansert med en HOLD-kampanje. 

Som eksemplene viser er HOLD en attraktiv måte å annonsere på. Det finnes ingen andre flater hvor brukeren vier flere timer på annonsøren sine produkter. Når brukeren endelig har nok poeng til å ta ut produktet føles det som en premiere, ikke tradisjonell reklame. 

I gjennomsnitt er det 97% av kupongene som blir hentet ut i butikk, sammenligner man det med vanlig sampling ligger prosenten på 4%.