Gullfilmen 2017 til Tine med Norvegia

Vinneren av Gullfilmen 2017 ble kåret denne uken og Tine hadde gleden av å ta hjem førsteplassen og 500'000kr for kinoreklame med reklamefilmen til Norvegia!

Denne uken hadde CAPA og MDN gleden av å kåre årets beste lerretsreklame. Gjennom året har juryen som består av Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Thomas Borge, researcher i Media Direct Norge AS, Agnes-Maarja Tero, markedskoordinator hos oss i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere merkevaresjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen kåret kvartalsvinnere som har vunnet Sølvfilmen. 

I første kvartal så vi Forsvaret klatre til topps med reklamefilmen sin «Noe mer enn en utdanning». Andre kvartalsvinneren var Statens Vegvesen med "The Kid" og tredje kvartal gikk til Norwegian for filmen "America - Just Like the Movies". Siste kvartalsvinneren Tiine klatret da helt til topps i siste runde.

Jurybegrunnelsen for hvorfor nettopp denne reklamefilmen ble pekt ut som den beste var som følger: Den er lun, den er fin – og det er ikke bare øynene som faller for denne reklamefilmen. Musikken er treffende – og det er helheten som gjør den til vinneren av Gullfilmen 2017. Og dette er ikke minst en historie som treffer mange i kinosalen. En historie om generasjoner – en historie om kommunikasjon som treffer. Filmen ivaretar merkevarens merkeposisjon. Vi kjenner hva merkevaren lover sitt publikum. Og den leverer i beste velgående. Filmen inviterer seerne på en behagelig måte. Det er null støy. Det er ingen aggressivt selgende elementer. Men den går i høyeste grad hjem. Vi husker den, vi minnes den – ja, vi rett og slett digger den.

Vi gratulerer Tine, Try og hele gjengen bak filmen!

Bildet: Glade Gullfilmen 2017-vinnere (fra venstre): Morten Sohlman (kundeansvarlig MediaCom), Nina Skotte (markedssjef Tine), Lauriane Dutruel (merkevaresjef Tine) og Kristin Berg (reklamebyrået TRY). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no