Fifty Shades Freed i Stavanger

Da Fifty Shades Freed hadde premiere i februar var det flere kunder av oss over hele landet som ønsket å benytte anledningen til å invitere sine kunder på kino for film og litt stas. Vår avdeling i Stavanger fikk gleden av å sette opp slike eventer med Stavanger Sentrum AS og Amfi Vågen.

Amfi Vågen på SF Kino Sandnes

I forkant av eventet rekrutterte de nye medlemmer gjennom facebook hvor de som meldte seg inn i kundeklubben kunne være med i trekningen om premierebilletter. I tillegg hadde de en poster på selve kinoen med samme budskap. 

Etter en liten stund med rekruttering sendte Vågen ut sms til alle sine medlemmer hvor de første som sendte sms med kodeordet «Shades» fikk 2 billetter til eventet. Etter 56 sekunder var alle billettene gitt ut!

På selve eventdagen hadde de pressevegg hvor publikum ble oppfordret til å laste opp bilder på sosiale medier med #amfivågen for å være med i konkurranse. De hadde også stand i foajeen hvor de ga informasjon om kundeklubben, og på alle skjermene i foajeområdet hadde de plakater og logo, samt reklamefilm. 

Inne i salen fikk publikum popcorn og brus, og Vågen hadde gjemt gavekort under 3 av setene til heldige vinnere. Etter filmen ble alle invitert på After Shades party på en av restaurantene på senteret. 

Kommentar fra kunden:
«Vi ville gjøre noe spesielt for vår kundeklubb for å sette pris på deres medlemskap. Til dette var et Fifty Shades event på kinoen en veldig god løsning. Eventet var kjempekjekt, og vi fikk i tillegg vist oss frem på en god og synlig måte med blant annet takeover av skjermer og fotovegg i gangen. Vi opplevde at det var god stemning blant de som var med på eventen, og vi fikk masse profilering siden dette foregikk på selve premieredagen til Fifty Shades.» 
Andreas Amdal Østrem, markedskoordinator Amfi Vågen

Alle bildene er tatt av Andreas Amdal Østrem

Stavanger Sentrum AS hos SF Kino Stavanger

Stavanger Sentrum AS inviterte til venninnekveld via Facebook og fikk kjempebra respons. Venninnekvelden startet kl.19:00, og allerede kl. 18:50 sto det flere klar til å komme inn i mingleområdet der det ventet glass med bobler. 

I mingleområdet kunne alle venninnene glede seg over at flere butikker fra byen hadde stand. Blant annet Chilisjokolade som stilte opp med sjokoladefontene som folk kunne dyppe marshmallows i m.m., Loccitane, Bodyshop, en Ark bokhandel solgte triologien som filmen er basert på og Change undertøysbutikk som stilte med modeller i undertøy som delte ut makroner til alle gjester.

Da det var på tide å sette seg ned i salen for filmvisningen fikk alle gjestene goodiebags med litt kjekke ting oppi og et fordelshefte med gode rabatter på butikkene i byen. Før filmstart hadde de masse loddtrekninger inne i salen, blant annet boktriologien, lesetepper, gavekort med mer. 

Etter filmen var ferdig fortsatte det en etterfest på et utested i nærheten.

Kunden hadde følgende å si om eventet

"Vi i Stavanger Sentrum as er veldig fornøyde med Fifty Shades-eventet vi hadde 15.februar. Dette var en helt ny erfaring for oss, noe vi aldri hadde gjort før. Vi var egentlig mer skeptiske enn forventningsfulle. Dette var et arrangement som var kjekt og takknemlig å gjennomføre. Konkurransen vi hadde i forkant fikk stor verdi for oss på FB. Innleggene ble delt og sett av mange 1000 totalt. Vi er veldig fornøyde med oppfølgingen vi fikk av både Capa og SF-kino på før, under og etter arrangementet. 

For oss betyr dette fornøyde kunder (bybrukere) og noen butikker som fikk vist seg litt ekstra frem. Kan absolutt anbefales!"

Alle bildene er tatt av Helle Navratil